12 en 13 mei 2018

13 mei 2018 - Hospital de Órbigo, Spanje

Gisteren de dag doorgebracht in León. Mooie stad om te bezoeken. Eerst een uitgebreid, dacht ik, ontbijt. Dat viel me tegen, hard gekookte eieren uit de koeling, Spaanse (droge) tortilla, broodjes, yoghurt uit een pakje met suikervervanger en wat fruit. Daarna even wat gesport, je moet toch bezig blijven, in de sportzaal van het hotel en toen de stad in. Het zag er vanuit m'n slaapkamerraam mooi uit, korte broek, sandalen aan en vest mee. Dat viel vies tegen. Wel zon, maar een koude zuidwestenwind, die het onaangenaam maakte om buiten te zitten. Een ding viel me mee, de bus stopte bij het hotel. Ik stap in, rijdt die chauffeur de verkeerde kant op. Blijkt, dat je eerst mee gaat naar het eindpunt en dan terug naar het centrum van León.

In de stad koffie gedronken, de kathedraal bezocht, gelucht, ijsje gegeten en toen weer snel terug naar het hotel. Het was wel erg koud in korte broek en sandalen. Later op de middag weer terug, met de bus, naar het centrum. Nog even wat rond gelopen, op een pleintje was iets van een markt met zangkoor, enkele bezienswaardigheden bekeken en avondeten genuttigd. Daarna was het weer tijd de bus op te zoeken om terug te gaan naar het hotel. We moesten vandaag weer aan de bak.

Vandaag van León naar Hospital de Órbigo over een afstand van 31,5 kilometer. Dat brengt het totaal op 654 kilometer en heb er nog 276,5 te gaan, volgens het boekje. Dat is gelukkig goed te overzien. Het was een tocht met veel zon, heel veel, zuidwesten, tegenwind en langs de N120. Deze weggebruikers ik al zo veel gezien tijdens de Camino, dat ik er een beetje ziek van wordt. Er was een alternatieve route, veel meer door de velden, hoorde ik later. Toch wel genoten van de vogels, een rode wouw gespot, jammer dat dat beest zo snel weg is, kun je er geen foto van maken, genoten van de geur van wilde lavendel en af en toe het concert van een of meerdere kikkers.

De komende twee dagen staat er weer een bergetappe op het programma. Morgen een rustige start en overmorgen naar een hoogte van 1515 meter. Dat is ook meteen de hoogste top van de hele Camino. Dat wordt vanaf morgen weer de stokken uit het vet en klimmen. Ook wel weer leuk om eens te doen voor de broodnodige variatie 😀.

1. Peter:
    13 mei 2018
    En daarna weer teruglopen naar Nederland ?
  2. Nicole:
    13 mei 2018
    Ojee ,dat hoop ik niet😮dan duurt het nog vier maanden voor ik je weer zie😄