07 mei 2018

7 mei 2018 - Población de Campos, Spanje

Vandaag 40 kilometer afgelegd, wat het totaal op 500,5 brengt. Nog iets meer dan 400 kilometer te gaan.

Vanochtend eerst een stevig ontbijt genuttigd en toen op pad. Het was een beetje hetzelfde als gisteren, kan dezelfde lofzang op het Spaanse landschap uiten. Er was een verschil, vandaag veel pas gemaaide graslanden gezien en de lucht ervan is heerlijk.

Na een kilometer of 5 kwam ik langs de ruines van San Anton. Dit is toch wel heel mooi om eens te bekijken. Hoe ze toen zulke gebouwen konden maken, onvoorstelbaar. In Castrojeriz nog een kathedraal bezocht. Deze was ingericht als museum, maar alles wat er was uitgestald, prachtig.

Na een lange droge, zonovergoten tocht kwam ik eindelijk op mijn eindbestemming voor vandaag aan. Met alle 18 pelgrims gemeenschappelijk gegeten en nog wat nagetafeld. Tijdens het eten begon het te gieten, dus snel van tafel om de was binnen te halen.

Morgen een tocht van ongeveer 30 kilometer, waarbij de laatste 17 kilometer droog schijnt te zijn zonder watertappunten en mogelijkheden iets te kopen. Op tijd lunch inslaan en water in de flessen optoppen.

1. Remko:
    7 mei 2018
    Succes morgen als het zo regent is het geen pretje.
    Als je je schoenen snel wilt drogen kranten papier in je schoenen stoppen een paar keer herhalen. Als je de beschikking hebt over krantenpapier. Succes morgen