Eerste dag

17 april 2018 - Bordeaux, Frankrijk

Het begon allemaal zo mooi . Afscheid genomen van Floor, Luuk en Ike. Door Nicole naar het station gebracht. Ik heb nog 10 minuten op m'n trein gewacht, die had geen vertraging 😀.

In de coupé zaten , op de bank voor mij, twee jonge  dames met een klein kind. Het kind zat met iets te spelen, dat tussen de bank en de wand viel. De moeder vroeg aan het kind, dat nog niet kon praten, waar het mee aan het spelen was en of dat viel. Kind kan nog niet praten moeder, ook niet na 10 keer dezelfde vraag stellen. En daarna vragen of het echt je OV- kaart is, heeft ook geen zin.

Doordat ik iets eerder vertrok, dan de bedoeling was, moest ik in Brussel wat langer wachten op het vertrek van de Thalys naar Parijs. Op Gare dus Nord uitgestapt en na enig zoeken, kaartje gekocht en in de metro naar Gare de Montparnasse voor het laatste deel, dacht ik toen nog, van mijn voorspoedig verlopen treinreis.  Ik, die nooit per trein wil reizen, was zelfs positief over het geheel.

In de metro naar Montparnasse hoor ik een telefoon en grijp automatisch naar m'n telefoon ehhh telefoon. Paniek bij Flip, zweet op voorhoofd, andere zakken gevoeld, geen telefoon. Conclusie; gestolen of verloren. In m'n naïviteit ga ik ook nog terug naar Gare dus Nord in de hoop hem te vinden. Maar weer in de rij voor een nieuw kaartje, duurde erg lang met Fransen voor je. Door dit alles m'n trein naar Pau gemist.

De Franse spoorwegen konden me helpen met nieuwe kaartjes. Vandaag naar Bordeaux en vrijdag, door die fijne Franse vakbonden met hun stakingen, door naar Pau. Stap ik met m'n slimme kop in een trein eerder dan aangegeven. Ik denk, mooi ben ik eerder in Bordeaux, kan ik misschien toch vanavond door naar Pau. Krijgt de trein motorpech, staan we een uur stil in Angouleme. Ben ik nog laat in Pau .

Op advies van een dame uit de trein me gemeld bij infobalie. Hier kreeg ik een voucher voor een hotelovernachting en een kaartje voor de trein naar Agen en de bus van Agen naar Pau op woensdag .Kan ik toch op woensdag, weliswaar pas in de middag,  starten met wandelen.

Je hoort en leest veel, dat je jezelf tegenkomt, dat heb ik vandaag gemerkt. Nog nooit zoveel krachttermen gebruikt op een dag 😀

Wordt vervolgd, hoop ik, met mooiere dagen

1. Floor:
    18 april 2018
    Wat een pech. Gelukkig is er morgen weer een nieuwe dag, met een mooi vooruitzicht op een hele mooie wandeling (volgens jou dan 🤷🏻‍♀️) xxxxx slaap lekker Philip!
  2. Nicole:
    18 april 2018
    Wat een begin...... Hoop dat de rest van de reis voorspoedig zal verlopen, fijne dag vandaag. Xxx
  3. Marjolein van de Sande:
    18 april 2018
    Dat het een reis met veel ervaringen zou worden was al wel zeker. .....maar je begint gelijk al met heel veel ervaringen.
    Hoop dat de rest van de reis positief vol mooie ervaringen mag verlopen 😉
    Succes 🍀
  4. Remko:
    18 april 2018
    Al deze ervaringen maken jou straks een sterker mens zonder krachttermen
  5. Jos en Bea:
    Jeetje Filip,

Laten we er maar vanuit gaan dat je al de pechgevallen die je tijdens en reis kunt krijgen nu inmiddels gehad hebt en dat de reis verder prettiger mag verlopen.
  6. Jacqueline/Miel:
    18 april 2018
    Nou Philip,niet zo’n goed begin jammer, maar er zijn heel veel mensen met goede bedoelingen en die ga jij tegen komen.kanjer zet hem op!
  7. Natasja:
    18 april 2018
    Hé Philip, wat een start zeg! Hoop dat het vanaf goed verloopt. Zet hem op. Groetjes van ons
  8. Natasja:
    19 april 2018
    Wat een start zeg! Vervelend, hoop dat het vanaf nu beter verloopt. Suc6, zet m op!