24 en 25 mei 2018

25 mei 2018 - O Logoso, Spanje

Gisteren ben ik begonnen aan de Camino Finisterre, voor velen een logisch vervolg op de Camino naar Santiago de Compostela. Er zijn er ook nog, die doorlopen naar Muxia, met zijn prachtige kerk.

Gisteren naar Negreira gelopen over een afstand van 23 kilometer en vandaag naar O Logoso, een afstand van 41 kilometer. Dit brengt het totaal op 1014 kilometer.

Het waren twee dagen, die in terrein niet veel van elkaar verschilden. Veel beklimmingen, asfaltweggetje, bospaden door heel oude bossen, velen met eucalyptusbomen en gras- en akkerlanden. Een groot verschil was er wel. Gisteren was het bloedheet, soms te warm om te lopen, vandaag was het fris. Zware bewolking, laaghangende mist, dreigende regen met af en toe wat gespetter, maar daar bleef het gelukkig bij. Gistermiddag was ik net in m'n hostal, toen de bui losbrak.

Gisteren nog geprobeerd door blaadjes van de eucalyptus te kneuzen of je iets van de geur kon merken, maar er kwam niets vrij. Vandaag was dat niet nodig, ondanks m'n verkoudheid kon ik de geur van eucalyptus redelijk goed waarnemen. Op een gegeven moment loop je met een groep pelgrims achter elkaar aan in de mist tegen de heuvel op en dan moet ik toch weer terug denken aan (eind)oefeningen op het Technisch Specialisten opleidingscentrum, de KMS of de 2 weken commando's, waarbij je ook af en toe, bepakt en bezakt, als wezenlozen achter elkaar aan sjokt 😀.

Morgen m'n laatste wandeldag, nog een dagje op het strand, met een beetje geluk met het weer, en dan mag ik maandag weer naar Tilburg terug. Misschien kom ik er nog in thuis, je weet het niet na 6 weken 😀.

1. Nel:
    25 mei 2018
    Nog een paar kilometers en een goede reis terug!
  2. Marjolein van de Sande:
    25 mei 2018
    Prachtige ervaring die ze je niet meer afpakken, alvast goede reis naar huis!
    En volgens mij staat de deur in Tilburg al voor je open😉
  3. Philip van Dijk:
    26 mei 2018
    Dank je Marjolein en de deur mag nog wel even dicht blijven 😀
  4. Philip van Dijk:
    26 mei 2018
    Dank je Nel 😀
  5. Natasja:
    27 mei 2018
    Hoi Philip, wat een prestatie! De tijd vliegt, ongelofelijk dat er al weer zoveel weken voorbij zijn, je bent een mooi avontuur rijker en thuis wordt je met open armen ontvangen. Goede reis terug.
  6. Philip van Dijk:
    27 mei 2018