22 april 2018 - Saint-Just-Ibarre, Frankrijk

Vandaag van Mauleon naar Saint Just Ibarre. Een tocht van 26 km met een hoogste klim van 744 meter. Vanochtend om 07.30 vertrokken om het rustig aan te kunnen doen.
De Italiaan uit de Gite in Mauleon liep net achter mij. Wel fijn, we konden elkaar waarschuwen als we een bordje over het hoofd zagen.
In het begin weer veel smalle geitenpaden, zowel omhoog als omlaag. Nog een muisje gered. Het had wat moeite in het hoge gras en ik heb het maar van het pad gezet. Wel nadat ik een foto gemaakt heb.
In Ordiapo, plaatsje op de route, zagen we ook onze Franse vriend zitten, hetgeen mij verbaasde Hij was later vertrokken dan wij, maar had een stuk afgesneden. Even een kop koffie op het terras, een bezoek aan het kerkje en weer op pad.
Nu toch min of meer met z'n drieën. Onderweg nog wat foto's gemaakt van koeien, die daar op de weg lopen en van wat geiten. Vrienden gemaakt met enkele honden langs de route.
Op Col de Napalle hebben we met z'n drieën zitten lunchen. Toch bijzonder; mensen die je normaal nooit zou tegenkomen of mee zou praten, omdat ze geen van beiden buiten de eigen landsgrenzen praten, communiceer je nu mee. Ik met m'n houtje touwtje Frans en enkele woorden, waarvan ik denk, dat ze Italiaans klinken.
Aankomst in Saint Just Ibarre was erg goed. Vriendelijke dame, die ons de kamers wees. Onze Franse vriend bleek al gebeld te hebben. Goed bed, mooi uitzicht op de rivier, wat wil een mens meer 😀 Vanavond zouden we gaan eten in het enige restaurant, dat er in de wijde omgeving is. Jammer, restaurant gesloten, zelfs voor een paar arme pelgrims. Aangezien er in het dorp ook geen winkel is, stonden we voor een uitdaging. Aangeklopt bij de mevrouw van de Gite voor advies. Zij had nog een pakje macaroni, pakje met 4 saucijzen en een stokbrood. Mijn Franse metgezel had harde Franse kaas. Dus het avondeten was simpel; macaroni met kaas erdoor, ieder 11/3 saucijs en brood. Als dessert een stukje brood met kaas. Dit was eindelijk een echte pelgrimsmaaltijd. Morgen naar Saint Jean Pierre de Port, het laatste stuk Frankrijk en daarna de Pyreneeën over.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Remko:
    22 april 2018
    Wat een echte helden actie om het muisje te helpen 😉fijne dag verder en succes morgen
  2. Nicole:
    22 april 2018
    Waar is de muis foto? En de andere ook😉 fijne avond xx