1e echte etappe

19 april 2018 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Vandaag gestart in Pau om, volgens Google maps, 24 km te lopen naar Oloron Saint Marie. Ik geloof nooit meer in Googlemaps, het waren er 35 😀😥. Wel de hele dag zon en vaak zicht op de Pyreneeën.
Kom je langs een tuin en ik denk, wat zijn zij aan het doen. Wordt er een Landrover aan de voorkant opgetild en op twee palen gezet. Kruipt er iemand onder om de onderkant schoon te maken 🤔.
Onderweg aangesproken door een vriendelijke man, wat ik ging doen, waar ik vandaan kwam. Ik vertel in m'n beste Frans, dat ik geen woord Frans spreek. Hij vraagt daarop "un petit peut?" en ik "oui un petit petit peut". Dat werd nog een redelijk gesprek, gelukkig 😀.
De tocht op zich verliep lekker. Een goede training voor de Pyreneeën. Veel beklimmingen, klein en redelijk groot, maar met 15 kg op je bult is elke beklimming zwaar 😀.
Aankomst in Oloron was goed. Het stadje rond gelopen, gebouwd op een berg, terwijl ik niet meer wilde klimmen, op zoek naar de pelgrims slaapplaats. Bleek, dat ik er al langs was gelopen, een kilometer of twee terug 😀.
Vriendelijke ontvangst, behulpzame dames. Ik moest mijn Telefoontegoed opwaarderen en er liep er een mee voor vertaling. Koop een kaart van €50 met onbeperkt bellen en 3 Gb internet. Ik denk, dat is mooi. Kom ik nog niet bellen, blijkt het alleen voor Frankrijk te zijn. Het blijft toch raar volk. Nou ja, weer voor een beltegoed er in gestonken. Zo blijft elke dag een les 😀.
Morgen een iets kortere etappe en geen bergen. Ik verheug me er nu al op.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicole:
    19 april 2018
    Da's nog eens rustig aan beginnen😉 hopelijk morgen nog benen die het doen.
  2. Remko:
    19 april 2018
    Succes morgen en veel plezier
  3. Marjolein van de Sande:
    20 april 2018
    Mooi verhaal....eind van de reis ben je een ervaren wereldreiziger 😉
    Succes met de laatste 948 km😂