06 mei 2018

6 mei 2018 - Hontanas, Spanje

Vandaag 20,5 kilometer afgelegd, wat het totaal op 460,5 brengt. Het was niet zoveel, maar het is tenslotte zondag, ook een rustdag voor de pelgrim 😀.

Een heerlijke wandeling over de hoogvlakte van Castillo. Mooi heuvellandschap, met wat klimnetjes en afdalingen. De heuvels zouden in Nederland trouwens niet misstaan als bergen. Ik heb in het boekje iets gelezen over een saaie tocht, maar dat is het in het geheel niet. Prachtig landschap met veel groene landerijen, zingende leeuweriken klimmend in de lucht, andere vogels tsjilpend en zingend in de struiken langs het pad, de geur van de bloesem en natuurlijk, voor het eerst sinds dagen, de Spaanse zon.

Veel gebeurde er niet. Werd ingehaald door veel fietsers, meeste onverschrokken, snel van de berg af. Een echtpaar deed het wat minder, de man voorop, niet helemaal zelfverzekerd kozijn fiets, de vrouw er achter, helemaal niet zelfverzekerd. Zij bleef ook steeds verder achter en stapte af, stukje lopen en toen het weer minder steil was weer opgestapt. Eindje verder stopte ze weer en wilde weer afstappen, dat ging niet helemaal zoals het hoort en het werd er af vallen. Dit gebeurde het voor mij en heb haar fiets van haar afgehaald. Ik zeg:"Je kunt ook beter gaan wandelen, dagje gemakkelijker". Dat deed zij ook liever zei ze, maar haar man wilde perse op de fiets. Toch zie je het deze dagen veel, mensen die nauwelijks gewoon kunnen fietsen en dan de Camino op de fiets gaan doen, levensgevaarlijke capriolen.

Bij aankomst in Hontanas mijn hostal opgezocht, poosje onder de douche, kleren gewassen en even lekker lunchen. Net nog even een pelgrimsdienst bijgewoond in het kerkje hier en nu van m'n avond genieten. Morgen wordt weer een lange tocht.

1. Jacqueline/Miel:
    6 mei 2018
    Philip wat kun jij het mooi verwoorden, ik zou er bijna over gaan nadenken die tocht😅 toppie man gr Jacqueline
  2. Philip van Dijk:
    6 mei 2018
    Het is een aanrader, die tocht. Heel mooi om te doen 😀
  3. Rita:
    7 mei 2018
    Hola Philip, leuk je gesproken te hebben en hoop dat je het smsje hebt ontvangen.
    Ik ga je verslag op mijn gemak bekijken maar zie al een hoop bekende en mooie dingen.
    Buen viaje y cuidado !
    Un abrazo