02 mei2018

2 mei 2018 - Azofra, Spanje

Vandaag 24,5 kilometer gelopen, nog 566 te gaan.

Vandaag van Navarrete naar Azofra. Een redelijk vlak stuk met enkele redelijke hellingen en een pas er in.

Op 8 kilometer even een koffie gedronken en dacht tijdens de koffie mijn berichten even te kijken. Pak mijn telefoon, hun telefoon, uhhh zakken doorzocht, nagedacht, weet het weer. Net voor vertrek uit de albergue alles gecontroleerd, dubbel gecontroleerd en toen nog even naar toilet, telefoon op de wastafel gelegd en niet meer gepakt. Toen maar taxi besteld terug naar Navarrete. Kost weer een hoop, maar is weer leergeld moet ik maar rekenen.

Weer terug bij de bar de route maar weer opgepakt. Het liep vandaag lekker, al denk ik zelf wel eens dat het niet gaat. Als ik dan naar anderen kijk en hen voorbij ga, waarna ik op m'n horloge kijk en zie dat ik bijna 6 kilometer per uur ga, moet ik niet zeuren.

Gisteren in Logrono werd ik aangesproken door een zeer vriendelijke oude Spanjaard, die echter alleen Spaans sprak. Hij bleef maar doorpraten en ik elke keer heel vriendelijk "Si, si". Wat ik ook probeerde, er kwam geen eind aan. Ik begreep iets van direction, route en dat we een andere route moesten pakken. Vandaag zag ik twee mensen, die ook mee luisterden en vroeg hen hem of zij het verstaan hadden. Het bleek om de route te gaan. De officiële Camino loopt om het centrum heen en wij moesten een andere weg pakken, daar had je winkels, bars enzovoort.

Er lopen ook enige mensen met een speciaal wandelkarretje met een beugel over de schouders. Er loopt er een met een boodschappentaskarretje, zoals je wel eens bij oude mensen ziet. De wieltjes slingeren alle kanten op en ik vraag me af hoe lang zoiets mee gaat op deze paden. Ik sprak haar aan, waar ze vandaan komt, was toch wel benieuwd naar het karretje. Het enige wat er uit kwam was "Ruska". Maar snel doorgelopen.

Een afstand van een 25 kilometer is wel lekker, maar je bent ook weer vroeg bij de albergue. Vanaf vandaag weer wat meer kilometers per dag te maken.

1. Marjolein van de Sande:
    2 mei 2018
    Hang de telefoon maar met een touwtje om je nek 😂
  2. Philip van Dijk:
    2 mei 2018
    Tasje, dat om m'n nek hangt, is te klein voor telefoon 😂
  3. Remko:
    2 mei 2018
    De oude man was jou verleiding 🧛🏻‍♂️
    Maar zes per uur stap je flink door 👍🏻
  4. Jos en Bea:
    2 mei 2018
    Philip en alles wat met communicatie te maken heeft is géén combinatie, dus een touwtje zal ook niet hepen.
  5. Willie:
    4 mei 2018
    Tjonge, je heb een telefoon probleem 😆. Maar lopen gaat lekker, blijf zo doorgaan. Leuk zo’n ontmoeting met de Spaanse man. Mooie ervaringen.